Suhkrufilm

Suhkur – Kas meie toidulaua kõige suurem vaenlane?

Paar nädalat tagasi näitas ETV2 dokumentaalfilmi ühest austraalia mehest, kes otsustas läbi teha suhkrudieedi. Täpsemalt nägi see välja selline, et ta pidi 60 päeva jooksul iga päev tarbima 40 teelusikatäit suhkrut, mis on enam vähem ühe keskmise asutraallase igapäevane suhkru kogus. Küll aga ei tohtinud ta suhkrut süüa otseste suhkruallikate kaudu nagu näiteks kommid, sokolaad või jäätis vaid pidi suhkrut sööma peidetud kujul.

Peidetud suhkur peidab ennast tõesti pea igal pool. Väga ohtralt võib seda leida magusatest jogurtitest, müslidest ja kastmetest. Ka poes müügil olevad valmis toidud, just soolased, sisaldavad palju suhkur, sest teadupärast muudab see valge puru meie toidud palju maitsvamaks. Väga kavalat nippi on kasutatud just „lahjade“ piimatoodete puhul, kus rasvasisaldus on viidud miinimusi ning et toit maitsvam oleks on asemele lisatud suhkur.

Kuidas suhkrutarbimist kontrollida?

Esimene samm on kindlasti jälgida poes müügil olevate toodete sisaldust.  Kuid mitte ainult ei ole mõtet lugeda kaloreid vaid vaadata palju annab vastav toode süsivesikuid, valke ning rasvasid. Suhkrud liigituvad süsivesikute alla. Ka on tavaliselt ära märgitud, kui tootele pole lisatud suhkruid, vaid seal on looduslik suhkur nagu näiteks piimas, kus on piimasuhkur, mida sinna eraldi lisatud pole vaid ongi piimas juba olemas. Seega tasub pakendi tagaolevat külge ikka uurida küll!

Teine samm on väga lihtne – valmista oma toit ise! Just nii tead täpselt, millest toit koosneb. Toidu tegemine pole sugugi aeganõudev ega tüütu tegevus, vastupidi – kuna toitumine moodustab suure osa meie päevast on lausa kohustuslik teada ja tunda oma toidulauda!

Filmis tuli selgelt välja, kuidas suhkru tarbimine mõjutas katsealuse kehakoostist (kuu ajaga lisandus kohe +5 kg) ning tema tujusid, mis kõikusid nagu ameerika mäed üles-alla. Suhkur on sõltuvust tekitav aine, seega tasub enne selle söömist endaga väike arutelu maha pidada.

Jah tõespoolest ei pea suhkrusisaldust täiesti nulli viima. Kui teha piisavalt trenni ja liikuda siis mingi kogus suhkrut on siiski okei. Siinkohal on puuvilja suhkur väga hea lahendus tavalisele valgele lauasuhkrule. Küll aga on igasugusel suhkrul,  olgu selleks siis kas pruun suhkur, palmisuhkur või agaavisiirup, siiski üks ja sama mõju.

Suvi on kohe saabumas ning on ideaalne võimalus loobuda liigsest suhkrust. Marjade ja puuviljade hooaeg on täistuuridel juba käimas, seega tasub nii palju kui võimalik süüa värskeid ja magusaid saadusi ja varsti märkate, et ei olegi enam seda magusat nii palju vaja! 😉

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s