Aeroobne või jõutreening-kumb on parem kaalu langetamiseks?

Olen tagasi, loodetavasti nüüd pisut järjepidevamalt. Teemasid, millest kirjutada tegelikult on ja kohe palju, seega miks mitte kostitada teid ühe hariva treeningu/toitumise teemalise postitusega vähemalt kord kuus?! 😉

Olen väga palju kuulnud just naiste poolset arvamust kaalu langetamise osas, et kindlasti tuleb hakata tegema aeroobset treeningut, mitte mingil juhul ei tohi alustada jõutreeningutega, sest jumala eest, keegi ei soovi ju veel suuremaks minna. Suuremaks minna lihasmassi arvelt, arvates, et lihasmass hakkab kohe vohama. Kindlasti see nii ei ole.

600x900_PINTEREST_Aerobic_vs_Anaerobic_Exercise_Which_Is_Best_for_Weight_Loss

Pole olemas ühte ja õiget viisi, kuidas kehakaalu alandada, kõige olulisem REEGEL on, et TULEB KULUTADA ROHKEM KUI TARBIDA!!!

Ükskõik, mis on füüsilise vormi eesmärk, esmalt tuleb omale selgeks teha mõned põhitõed. Selleks, et kehakaal hakkaks langema, tuleb tekitada kaloridefitsiit. Selle tingimuse täitmise peamised vahendid on õige toitumine ning kehalise aktiivsus. Kaloridefitsiidi loomiseks on 3 võimalust:
1) süüa vähem, kui kulutad;
2) süüa sama palju kui varem, kuid suurendada kehalist aktiivsust;
3) kombinatsioon kahest esimesest ehk süüa vähem ja kulutada rohkem!!!

Mitte mingit “imet” tegelikult ei ole. Tuleb anda kehale aega uue olukorraga harjumiseks. Ülekaal ei tulnud üleöö, seega ei kao see ka üleöö.

9vWp6aU4y8kx7QT41LAwhqyf31SMRnykocDFX8yq52scxqzswCMxWiraK8s3kTkJDMc6ExGqSrZyTPogxE6zoVmiFUgiXdiADToxcfnco3oEwPAPhrZ6zRLB5xJ53KG2NGwEjMXTBE8y2Xkdt
Oluline pole mitte kaalunumber, vaid kehakoostis! 😉

Laialt on levinud arvamus, et jõutreening teeb naised suureks ja muskulaarseks ning arvatakse, et just aeroobne treening aitab keha trimmida. Jõutreening mitte ei aita ainult voolida oma keha, andes ilusad kumerused, vaid lisab ka naiselikku lihasmassi. Mida suurem on lihasmassi osakaal, seda kiirem on ka ainevahetus, mis omakorda tähendab, et keha juba vabas olekus kulutab rohkem kaloreid kui rasvamass.

Mõned punktid, miks jõutreening on meile kasulik:
* paranevad üldised tervisenäitajad: jõutreening tugevdab immuunsüsteemi, seda tehes paraneb verevarustus, suureneb luude tihedus, paraneb rüht
* Rohkem lihaseid = suurem energiakulu. Rasva ülalpidamiseks ei vaja organism energiat, küll aga vajab ta seda lihaste ülalpidamiseks. Seega, kui tahad rohkem süüa, sea sammud jõusaali. Peatselt saad kehakaalu kontrolli alla.
* jõutreening ei lase lihastel kärbuda. Vanuse kasvades ja sporti mitte tehes hakkab lihasmass vaikselt kaduma. Regulaarne jõutreening pidurdab selle protsessi
jõutreening aitab luua ihaldatud kehaproportsioonid. Soovid kauneid kehakumerusi, peenikest pihta või hoopis väljapaistvaid kõhulihaseid – sel juhul toetab jõutreening sinu eesmärke.
jõutreening muudab sind enesekindlamaks.

Ilusa ja vormis keha saavutamiseks ei ole muud võimalust kui järjepidev jõutreening, õige toitumine ning realistlik kogus aeroobset liikumist. Aeroobset treeningul on ka kaalu alandamisel oluline osa, kui mitte põhiline osa. Pikalt aeroobseid treeninguid tehes kaotab keha lõpuks hoopis lihamassi, aeglustades seega ainevahetust ja rasvade põlemist.
Ainult jõutreeningu harrastajatel võivad ilusad lihased aga rasvakihi alla peitu jääda, KUIGI toitumise kaasabil on ka ainult jõutreeninguga võimalik pikapeale väga häid tulemusi saada, ERITI JUST PÜSIVAID tulemusi.
Keskenduda tuleks jõutreeningule ja õigele toitumisele ning aeroobseid treeninguid tuleks teha toetava treeninguna, kuid mitte ainukese vahendina kaalu kaotamiseks.

Niiet, tule minu juurde trenni! Rühmatreeningusse ja ka jõusaali personaaltreeningusse 😉 ..sest nagu eelolevas postituses kirjas, üks toetab teist ning kõige olulisem on lihtsalt kuskilt alustada!

Peatse kohtumiseni,
Treener Kätlin! 🙂

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s