Jõululaud. Mida võtta? Mida jätta?

Tere!
Tore, et oled jõudnud siia minu blogisse. Soovin sulle mõnusat lugemist. Kui tekib küsimusi või ettepanekuid, millest kirjutada, anna aga julgelt teada! Nüüd aga tähtsa jutu juurde. Loetud päevade pärast on taas aeg jätta oma igapäeva toimetused ja nautida head toitu pere seltsis. Jõulud on täpselt 9 päeva pärast.

Arvan, et paljud naised, keda huvitab tervislik eluviis, kes käivad regulaarselt trennid mõtlevad aeg-ajalt, et mida siis jõuludel ikkagi süüa, et säiliks ka treenitud vorm? Mida lauale panna, et oleks ka tervislikumaid valikuid? Mida üldse süüa kui laual on klassikaline jõulupraad?

Number 1 soovitus on mitte muretsemine. Ära põe mida sa sööd jõulude ja aastavahetuse vahel, vaid jälgi mida sa sööd aastavahetuse ja jõulude ajal. Just nii see ongi. Jõulud ei kesta igavesti ning paar päeva lubada endale rammusamaid toite süüa ei juhtu sinuga midagi. Muidugi kohe peale jõule kaalule astudes võib number olla veidi suurem, kuid see on lihtsalt keha reaktsioon rasvasemale ja suuremale toidukogusele. Keha hoiab süsivesikute söömise tagajärjel vett kinni. Seega, naudi see paar päeva ja siis jälle tagasi rajale!

Teine soovitus oleks siiski natuke läbi mõelda oma istumised. Kui tead juba ette, mis päevadel külla lähed siis jätagi enda nö “patupäevad” nendele päevadele. Proovi eelnevatel päevadel jälgida oma toitumist, söö kergemalt ja palju värsket. Siis ei tunne sa ka nö “süümekaid” kui lased jõuluõhtusöögil hea maitsta.

Ära unusta juua vett! Kindlasti ära aja segamini tühja kõhtu ja janu! Söömise vahepeal joo kindlasti vett. Kuna vesi on meie organismile väga vajalik, siis ära unusta seda juua ka pidupäeval. Hoiad ka hulganisti kaloreid kokku kui ei tarbi suhkrut täis jooke! 😉

Jälgi, kas kõht on juba täis. Jõululauda istudes ära mõtle, et kõik või mitte midagi. Söön kõik ära, mida pakutakse. Ei! Sa ei pea jõululaual olevaid kõiki toite ilmtingimata sööma. Jälgi oma enesetunnet, kui tunned, et kõht on juba täis, tee paus ja lase organismil puhata.

Kindlasti tõsta taldrikusse võimalikult palju värsket kraami. Igasugused salatid annavad palju mahtu, kuid sisaldavad vähe kaloreid, mistõttu soovitan nendega oma kõhtu täita. Salatite all ma mõtlen muidugi ise tehtud, ilma lisatud suhkuta salateid. Ka erinevaid köögivilju võiksid kindlasti oma taldrikule tõsta.

Kui sul on võimalik ise jõulutoite teha või nende valmimisele kaasa aidata võiksid teha ka nö paremaid valikuid. Näiteks kui soovid teha ahjukartulid, siis pane kartulid koos seapraega ahju. Seapraest eralduv rasv küpseta juba ka kartuleid. Liha puhul jälgi, et toode oleks võimalikult mahe, osta lihatükk näiteks tuttava taluniku käest. Eelista taisemat liha rasvarikkale lihale. Verivorstide valik on hetkel poes väga väga lai. Leidub juba tooteid, mille kaloraaž 100 g kohta on alla 200 kcal. Kindlasti uuri poes natuke pakendeid! Julgelt võid jõululaualt võtta hapukapsast ja hapukurki. Hapukapsas aitab rasvasel lihal paremini seedida ning lisaks sisaldab see ka C ja B vitamiine ning probiootilisi baktereid. Hapukurk on hea lahja toit, mida võib julgelt prae kõrvale krõmpsutada.

Magustoidu söömisega ära kiirusta! Kui praad on söödud naudi aega jutustades, lase organismil puhata ja tee söömisesse paus.
Kookide valmistamisel saab jälle igaüks vastavalt oma maitse-eelistustele koostisosasid muuta, ikka tervislikumaks. Ise tehtud maiustuste puhul saad jälgida suhkru sisaldust ning asendada nisujahu mõne muu jahuga. Valikut tervislikumate kooki tegemiseks on palju. Meie pere lemmik magustoit isegi jõuludel on tihti jäätis. See on kuidagi eriti mõnus, külm ja sobib hästi peale rammusat õhtusööki. Teine lemmik magustoit on muidugi toorjuustukook, mida olen viimasel ajal teinud piparkoogi lisandiga, suhkru asemel kasutan muidugi steviat. Kui soovite jõulu toorjuustukoogi retsepti siis andke julgelt teada! 😉

Mis kõige tähtsam! Ära mõtle üle. Peamine on sellel perioodil siiski nautida perega koos olemist. Nautida head ja rammusat toitu.

Soovin Sulle ilusat jõulukuu jätku!
Kätlin

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s